zaterdag 3 oktober 2015

My Bithday Party in the Magic Kingdom

Leuk alle reacties op mijn blog! Deze vakantie neem ik geen foto's voor de mooie plaatjes (die heb ik al genoeg van WDW) maar vooral om er de volgende dag een blog van te maken.

Vandaag is het mijn verjaardag! 25 jaar gelden (x2 - 10) werd ik thuis in Spijkenisse op de wereld gezet. Nu wat jaren later vier ik mijn feestje in the happiest place on earth.
Natuurlijk eerst even Facetimen met mijn ouders. Daarna bekijk ik mijn verjaardagskaart die ik meegekregen heb.


De vooruitzichten voor deze dag:


Het is hurricaneseason en hurricane Joaquim is in de buurt. Hij zal niet aan land komen maar er worden wel veel overstromingen verwacht in de kuststaten noordelijk van Florida.
Op weg naar het ontbijt is het warm en bewolkt maar wel droog. Ik kies een yoghurtje uit, dit keer met aardbeienprut on the bottom, neem een banaan er bij en een kop thee.


Na het ontbijt haal ik mijn birthday button op. Die hoort er bij natuurlijk als je jarig bent in WDW!


Op naar het Magic Kingdom. Als ik mijn kamer verlaat, regent het een heel klein beetje. Het laatste stukje naar de bus is via de receptie van het hotel en als ik dan weer buiten ben bij de bushalte is het droog. Eenmaal bij MK aangekomen, schijnt de zon.


Ik stap binnen in de wereld van fantasie.


En daar is het kasteel.


Op mainstreet staan in de ochtend Disney medewerkers mensen te begroeten. Deze twee oude dames vond ik wel schattig. De een met een automatische bellenblazer en de ander met een monsters handschoen. Dat zie je alleen in Disney.


De hub (het gedeelte/ plein voor het kasteel) is sinds mijn laatste bezoek helemaal aangepast. Dit is een deel van het resultaat. Het is meer open en er zijn een soort kleine parkjes aangelegd.


De beeldjes zijn er ook nog en staan opgesteld in de parkjes.


Ik loop niet echt met een doel ergens heen en kom dan langs de haunted mansion. Als er weinig tot geen wachttijd is bij deze attractie wordt dit aangegeven met 13 minuten (vanwege een toepasselijke reden). Ik besluit de mansion met een bezoek te vereren en loop zo door naar binnen.


Na het spookhuis ga ik richting New Fantasyland. Ik heb een fastpass voor de mijntrein van de zeven dwergen. Helaas rijdt de trein wegens omstandigheden niet. Mijn fastpass blijft daarom geldig voor heel de dag en kan ook bij een aantal andere attracties ingewisseld worden. Ik besluit wat anders te gaan doen en later terug te komen. Voor nu eerst een onderwater avontuur.


Ik stap in mijn clammobile en duik al snel onder water.


Na deze vrolijke rit, loop ik door de rest van Fantasyland richting de trein.





Ik doe een heel rondje en stap dus weer op hetzelfde station uit. Daarna neem ik het pad langs de rails naar Tomorrowland. Hier blijkt er weinig wachttijd voor spacemountain te zijn dus die pakken we gelijk mee. Spacemountain is de meest niet soepel lopende achtbaan ooit. Met blauwe knieën en net geen whiplash keer ik terug uit de ruimte. 


Dan maar even een lekker rustig ritje in de peoplemover.


Er is in mijn karretje nog plek. Anyone?


Uitzicht op het kasteel.


Het is tijd om de fastpass voor splashmountain in te wisselen. 



O, wrong way!


Nog net een foto voordat ik naar beneden val.


Nog redelijk droog gebleven dit keer. Het is nu wel tijd om de knorrende maag te gaan vullen. Dit doe ik bij mijn favoriete Columbia Harbour House restaurant.


Een smakelijke sandwich met hummus, diet coke (as always) en de toet is een seasonal cobbler met vanillesaus. 


Ik lijk de fastpassen voor wildere ritjes altijd na de lunch te plannen. Dit keer is het Big Thunder Mountain. 


Daar aangekomen staat er een behoorlijke rij. De normale rij is 80 minuten en de fastpass rij zo'n 20 minuten volgens een van de medewerkers. Waarschijnlijk is er kort storing geweest waardoor de wachttijd opgelopen is. 20 minuten in eeen fastpass line vind ik niet fast dus deze slaan we over. Ik zet via de app mijn fastpass om in eentje voor de Jungle cruise iets later op de dag. De mijntrein rijdt ook nog steeds niet en ik besluit die fastpass dan maar te gebruiken voor Pirates of the Caribbean. Ik mag voorin plaatsnemen in de boot samen met met ouder Amerikaans stel. Ze stellen zich netjes voor (echt waar!) en we vertrekken. En geloof het of niet maar zo kwam ik de boot uit:


Zeikes nat! Deze attracties bestaat uit een rustig boottochtje met een enkele flut afdaling. Als je dan drie volwassenen voorin zet waarvan er twee wat fors zijn, schep je na dat afdalinkje heel wat water. Alsof er een emmer leeg werd gegooid over mijn schoot. 
De broek lopen we weer droog in het zonnetje. Ik loop door de winkels op mainstreet tot het tijd is voor de Jungle Cruise.




We hadden een goede schipper die de flauwe woordgrappen leuk wist te brengen.


Na de cruise ga ik richting uitgang. Hier langs een van de nieuw aangelegde parkjes.


Busstop 24 voor All Stars Sports.


Via het football-veld naar het honkbalveld om bij mijn kamer te komen.


Ik ga me klaarmaken voor het diner in Portobello in Disney Springs. In een van de winkels op mainstreet heb ik nog een kettinkje en oorbellen gekocht voor mezelf. Die kan ik mooi dragen vanavond.


Downtown Disney heet sinds een paar dagen officieel Disney Springs.


Ik neem de nieuwe brug naar het gedeelte waar het restaurant zit waar ik ga eten.





Bij binnenkomst kan ik gelijk plaatsnemen. Ik krijg brood met olijfolie en geroosterde knof. 


Als hoofgerecht neem ik de Mahi Mahi met polenta en tomatensaus. Het smaakt allemaal heerlijk maar de romige polenta is heel vullend en krijg ik ook niet op (want er moet natuurlijk ook nog een toetje worden gegeten).


Het toetje is een white chocolade custard met suikerlaagje. Daar kan je me bijna voor wakker maken (niet doen want er gaat bij mij niets boven slapen, zelf geen crème brulee). 


Na de maaltijd verbrand ik nog wat calorieën door over Disney Springs te lopen en te kijken wat er allemaal nieuw is. Er is een mega verbouwing gaande die volgend jaar pas af zal zijn.  


Ook de oude bekende winkels ga ik in.


Nog een tiara nodig?


Ik was mijn handen met een lekkere scrub bij de badbommen winkel en ga daarna een gratis chocolaatje halen bij Chirardelli's.


De kerstwinkel sla ik natuurlijk niet over. Wordt het deze panter bal?


Of toch maar een zebra-streepje? 


Dan is het tijd om mijn verjaardag af te sluiten en weer met de bus terug naar het hotel te gaan. 

De fitbit-resultaten van vandaag:


Op de kamer aangekomen hoor ik het na een tijdje opeens heel hard regenen. Het komt met bakken uit de lucht maar wat een goede timing voor mij!
Na een bad en wat computeren, kan ik mijn ogen niet meer openhouden. Tot morgen!

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om het allemaal te lezen wat je doet, het is net of ik mee wandel over het park. Ga je nog een keer proberen om de mijntrein te nemen? Leuk verjaardagscadeau (gouden ketting en oorbellen met Mickey hoofdjes) De verandering van Disney Springs is groots zeg, heb je nog gezien hoever ze zijn met de parkeer plaatsen? Voor vandaag een mooie dag toegewenst in de Hollywood Studios?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Jammer van de 7 Dwarfs! Ik heb vandaag mijn fastpassen kunnen reserveren, maar helaas waren de dwergen al helemaal volgeboekt!

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes, Nootje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De weergoden zijn je goed gezind! MK is HET park voor je bday. Nog veel congrats gehad? En afsluiten bij de Italiaan! Couldn't be better!

    BeantwoordenVerwijderen