donderdag 1 oktober 2015

Day 2: Animal Kingdom

Na heerlijk geslapen te hebben, ben ik vanwege de jetlag al vroeg wakker. Het is iets van 5:30u maar ik ga nog niet mijn bed uit. Op bed schrijf ik het blog en internet nog wat. Het wordt vandaag lekker warm met goede kans op thunderstorms in middag. Dat is de voorspelling in ieder geval (voor wat het waard is).


Op weg naar de foudcourt voor het ontbijt maak ik nog wat foto's van het hotel. Ik verblijf in het All Stars Sports Resort. Dat bestaat uit verschillende gebouwen met de kamers. Ik heb een kamer in het Home Run Hotel.



Het gebouw is gedecoreerd met mega honkballen en bats. Het zwembad bestaat uit de vier honken en in het midden staat Goofy, de pitcher (doet ie wel heel speciaal).




Mijn kamernummer is 8263, op de 2e (nl 1e) etage lekker dichtbij de trap en met uitzicht op het zwembad.


Binnen is het zoals elk Disney hotel: 2 bedden, een zitje, een kast met TV, een ruimte met wasbak en de badkamer met wc.



Toepasselijke kunst aan de muur!




In de foudcourt is het nog rustig, het is dan ongeveer 7:30. Ik neem een lekker yoghurtje, een banaan en een halve liter thee. Irish blend natuurlijk want ik heb een groene mug.


Na het ontbijt loop ik terug naar mijn kamer om de mug terug te brengen en alvast wat van de halve liter thee te lozen. Daarna is het tijd om naar het eerste park van deze vakantie te gaan: Animal Kingdom. De Disney bus laat niet al te lang op zich wachten en aangezien het hotel dicht bij Animal Kindom ligt, zijn we in no time op plaats van bestemming. Net na 9u is dit mijn uitzicht:


Het symbool van het park: the tree of life.


Op weg naar het centrale deel waar de boom staat, loop je langs een aantal dierenverbljven. Hier staan vaak ook medewerkers die iets over de dieren vertellen of een dier laten zien. Vandaag worden we verwelkomd door spinnen. Van die hele grote met en zonder haar. Gelukkig wel in een gesloten verblijf!
Vanuit het centrale deel loop ik door naar Dinoland. Hier heb ik mijn eerste fastpass reservering.


Op de brug nog een uitkijk op de werkzaamheden rond het water. Er komt in 2016 een lichtshow op het water en daar wordt nu vanalles voor aangelegd.


Daar is mijn eerste attracties, Dinosaur. Een fastpass is echter niet nodig, ik loop via de gewone ingang zo naar binnen en stap zonder te wachten in de timerover.


Dit is een attracties in het donker met wat strategisch aangebrachte verlichting. De verlichting is vandaag alleen niet helemaal in orde en een van de dino's is helemaal niet te zien. Gelukkig is de attractie verder gewoon weer top. Na de dino's loop ik richting Azië. Ondertussen verander ik op de My Disney Experience app de fastpass tijd van Dinosaur zodat ik in de middag nog een keer kan gaan (de fastpass had ik nu immers niet gebruikt).
Ik kom al in de buurt van Azie en zie de Mount Everest.










Ook hier wordt gebouwd en is het uitzicht vanaf het pad afgezet met doeken.


Alles is in thema, dit zijn de toiletten. Overal hangen spullen en backpacks voor een expeditie op de berg.


Hier staat een gebouw in de steigers maar dat is permanent want de apen hebben het overgenomen en de werklui zijn al jaren geleden vertrokken.


Dan kom ik bij het nieuwe gedeelte in Afrika. 


Hier is een nieuwe eetgelegenheid opgebouwd, Harambe Market. Bij de huisjes links bestel je het eten en verderop zijn allemaal zitjes. Mooi gethematiseerd!


Maar ik loop door naar de trein om Rafiki's Planet Watch te bezoeken.


Dit gedeelte van het park is alleen met de Wildlife Express te bereiken.


Het is nog rustig op deze tijd van de ochtend


In het gebouw is er allerlei info over dieren te vinden. Vandaag is er een cavia ter bezichtiging en om te aaien. Verder kan je zien wat er in de onderzoekskamer van de dierenarts gebeurd. Er zal een check-up zijn van een lizzard over 20 minuten dus ik ga eerst naar buiten om de geiten te bezoeken.


Als ik later weer binnen ben, worden er net röntgenfoto's van de lizzard gemaakt. Het beest is niet te zien want de röntgenkamer ligt wat verder weg. Na een tijdje komt er een man naar het raam gelopen waar wij allen staan te kijken. Hij heeft jammer genoeg geen lizzard bij zich. Masr dan opent hij zijn hand en blijkt er een minuscuul lizzardje in zijn palm te zitten. Het beestje is niet groter dan zijn vingertop. Hoe hebben ze het voorelkaar gekregen om daar röntgenfoto's van te maken?

Na dit avontuur neem ik de trein terug naar Afrika en loop een van de trails.


Dit kleintje was druk aan het rondwandelen terwijl de hamerkoppen over hem heenvlogen om nestmateriaal te pakken.


Nog wat vissies en een hippo (maar die zie je niet op de foto).


Het is tijd voor de tweede fastpass. Ik ga op Safari!







De leeuw is dit keer ook te zien. Hij zit mooi met zijn kop omhoog rond te kijken. De foto is een seconde hierna gemaakt, als hij weer gaat slapen.....


Na de tweeweekse safari heb ik wel trek gekregen. Ik ga naar het Yak and Yeti restaurant voor de couscous wrap met druifjes, een diet coke en een ananas-kokos cake toe. Het smaakte prima.


Met een volle maag kan ik weer een nieuwe expeditie aan. Ik ga de Everest beklimmen.


Meld me aan bij de expeditieleider maar die is net even weg.


Het spoor is nog steeds niet gemaakt of alweer gesloopt door Yeti.


Na de expeditie ga ik voor de vogelshow. Een van de vogels werkt niet helemaal mee en blijft een tijdje op de arm van iemand uit het publiek zitten. Hij denkt waarschijnlijk een vriendje te zien in de weerspiegeling van de zonnebril glazen van deze meneer. De grote vogels vliegen wel netjes laag over het publiek.


Op het eind van de show zeg ik nog even gedag tegen deze bekende uil. Hij heeft altijd zo'n lief koppie. Vandaag krijg ik dat koppie alleen niet op de foto want door het tegenlicht zijn alle foto' heel donker.


Vanuit de vogelshow loop ik door naar de volgende show. Wordt het deze:


Of een van deze?:


Het wordt "Its tough to be a bug". Een erg leuke 4D film waarbij ook ditmaal het publiek schrikt van alle onverwachte specials.
Om in de show-mood te blijven, loop ik terug naar Harambe voor de Lion King show. Mooi en sfeermakend, genieten!





Ik heb nu nog een fastpass, de verplaatste van vanochtend voor Dinosaur. Onderweg loop ik langs de nieuwe Starbucks van het park. 


In Dinoland is het nog steeds iets donkerder dan normaal, ze hebben het licht dus nog niet gemaakt. Maar ook nu is het weer een spannende rit.


Kijk uit voor de dino's!


Het is half vijf geweest als ik richting uitgang ga en om 17u heb ik een reservering in het Rainforest Cafe bij de uitgang van het park. 


Ik neem de verborgen route via de loopbrug. En ook deze keer loop ik er helemaal alleen omdat bijna niemand weet van deze route.


Een kwartiertje eerder dan gereserveerd check ik bij het Rainforest Cafe in.


Ik zit vlakbij deze grappenmaker.


En een wat depressief ogende olifant.


Ik ga voor de shrimp platter. Als mijn bord gebracht wordt, zie ik dat er shrimp ingepakt in bacon bij liggen. Oeps, niet goed het menu gelezen. Ik meld mijn fout aan de ober en hij stelt voor de bacon shrimp te vervangen voor wat extra coconut shrimp. Prima plan en goed opgelost. Van schrik heb ik pas een foto genomen toen ik al wat gegeten had.


Het toetje was een vullende maar lekkere cheesecake. Ook hier al een hapje van genomen voordat de foto gemaakt was.


Met volle buik ga ik met de bus terug naar het hotel. Daar ligt nog een klein cadeautje op tafel, een lugage tag van Daisy Duck.


Het is nog wat vroeg dus ik besluit nog een rondje te lopen over het resort. Daarna is het genoeg geweest en ga ik in bad en relaxen (lees aan het blog werken).


6 opmerkingen:

  1. Zo je Fitbit geeft goede resultaten aan je loopt al het lekkere eten er weer af!. Wat gezellig om het blog te lezen en aan de hand van de gemaakte foto's mee te wandelen.
    Ik wens je een fijne dag en hoop dat Mickey je nog toezingt op je 40ste verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oops ik vergat nog te zeggen dat dat hotel echt te leuk is!! Gave foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh inderdaad slim om je fast pass niet te gebruiken als het niet nodig is en evt te wisselen voor een andere tijd.

    groetjes, Nootje (florida forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een leuke verjaardagsdag gehad! En wat een gaaf hotel! Robin zal wel jaloers zijn als hij dit ziet! Op naar het volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen