zondag 4 oktober 2015

Day 5: Epcot

Zoals de andere dagen start ook deze dag met bewolking alleen vandaag is het wel wat frisser. 


Ik neem mijn gebruikelijke ontbijt in de foodcourt. Na mijn mug terug op de kamer te hebben gebracht ga ik richting Epcot. Het is nog droog maar ik verwacht toch wel een buitje.


Mijn eerste fastpass is voor Spaceship earth in de grote bol.


Daarna loop ik naar Journey into imagination omdat ik weet dat daar nooit een wachtrij is. Dat klopt, ook vandaag kan ik zo doorlopen.




Vanaf hier is het een klein stukje lopen naar The Land. Hier zijn diverse attracties te doen en er is een groot restaurant.




Ik ga eerst voor Living with the Land, een boottochtje door onder andere de greenhouses van Epcot.


Van het land loop ik naar het water en ook letterlijk door het water want het is nu gaan regenen. Niet hard gelukkig dus ik doe mijn regenponcho voor dit kleine stukje nog niet aan.


Ik ga op zoek naar Nemo en als ik hem gevonden heb, bewonder ik de enorme aquaria in dit gebouw.


Het is nu tijd geworden voor fastpass nummer twee van vandaag, die voor Soarin. Dus weer terug naar the Land.


De vlucht over California maakt hongerig en dat komt goed uit want het restaurant in the Land heeft veel lekkers te kiezen. Ik ga voor een tonijnsalade met als toet een cinamonroll en natuurlijk een diet coke voor de dorst. Bij de kassa aangekomen blijkt dat ik met mijn diningplan ook nog recht heb op een side bij de salade. Ik kies snel een zakje chips die ik mooi later op de dag kan opeten.


Tijdens het eten krijg ik een berichtje van Marianne en Maura wanneer ik kan Facetimen. Aangezien ik hier goed stabiel internet heb, stel ik voor het gelijk te proberen. Door al het geluid in het restaurant kan ik ze niet zo makkelijk verstaan maar de verbinding was prima. We kletsen wat en ik laat ze de omgeving en mijn lunch zien. Na het FT gesprek eet ik mijn lunch verder op. Het weer is nog steeds niet super, ik vermoed dat de zon vandaag niet door zal komen. Omdat ik het erg koud heb en alle fastpassen al besteedt zijn en mijn dinnerreservering pas voor 19:40 is, besluit ik terug naar het hotel te gaan en wat warmers aan te trekken.


Op mijn hotelkamer aangekomen, warm ik wat op en Facetime nog even met mijn ouders. Ik trek wat warmers aan, eet mijn chippies op en ga weer op pad.
Als de bus bij Epcot aankomt, regent het echt wat harder. Daar heb ik mijn poncho voor meegenomen! Die gaat aan en ik loop verder naar de ingang.
Het is Food and Wine Festival in Epcot. Er zijn allerlei huisjes om het meer geplaatst waar verschillende landen een aanral van hun specialiteiten verkopen. Het zijn kleine proefporties zodat je overal wat kan proberen. Er is ook een Festival Centre in een van de paviljoens. Ik ga daar eerst een kijkje nemen. Goede keus want er blijkt een Ghirardelli stand te zijn. Hier krijg ik een mini chocolaatje en een kortingsbon van $1 te besteden in de winkel in Disney Springs.


Er wordt uitgelegd hoe Ghirardelli zijn chocolade maakt en er staan kunstwerken gemaakt van chocolade.






In de rest van het gebouw worden allerlei demonstraties en proeverijen georganiseerd. Natuurlijk is er ook genoeg te koop met betrekking tot food and wine.


Als ik weer naar buiten ga, schijnt zowaar de zon!


Ik ben nu vlakbij Ellens Energie Adventure dus dat wordt het volgende wat ik ga doen.


Zo'n drie kwartier later weet ik alles van Energie. Via de grote winkel in Epcot, loop ik richting World Showcase.


Ik kom langs de Cranberrie bog. Uitleg volgt later.....


Heel veel drijvende Cranberries!


Ik start de ronde langs het meer door alle verschillende landen.




In America is net een Eat to the Beat concert van Starship gestart. Ik blijf even luisteren maar vind ze niet heel zuiver zingen.


Tegenover het theater is het palviljoen van America waar een patriotische presentatie wordt gegeven. Ik wacht binnen op het begin hiervan en luister ondertussen naar Starship die ook hier nog goed te horen is.


Als het tijd is voor de show roept een medewerker om dat er technische problemen zijn en de show dus niet doorgaat. Ik ga daarom maar weer verder met met ronde langs de landen.








Na een tijdje ben ik rond en haal nog een gratis zakje craisins (zoals raisins maar dan van cranberries) op. 


Eerder op de dag had ik nog een extra fastpass gereserveerd. Dat kan als je eerste 3 fastpassen gebruikt zijn. De keuze was echter vrij beperkt dus het werd nogmaals Spaceship Earth.


Ach het is een lekker relaxt ritje door de bol, niets mis mee. Via Innoventions waar niet heel veel te beleven is, kom ik weer bij de Cranberries uit.


Nu staat er een meneer tussen de bessen die uitleg geeft. Hij vertelt dat het plukken van cranberries veel tijd in beslag neemt. Tot ze er achter kwamen dat de bessen drijven. Hier maken ze gebruik van bij het oogsten. Als de bessen rijp zijn, wordt er een laag water over de plantjes gespoten. Er gaat een soort schudder over de planten zodat de bessen loskomen en naar boven drijven. Hierdoor hoeven de bessen niet stuk voor stuk geplukt te worden wat veel tijd bespaart.


Het is nu bijna tijd voor het diner in Marocco. Dus terug naar de landen rond het meer. Het is gezellig druk en er zijn diverse optredens. In Engeland treedt British Revolution op en ik luister een nummer mee.


Het is helemaal donker als ik uiteindelijk in Marocco aankom.


Het restaurant ligt aan het meer en ik heb mooi uitzicht vanaf mijn tafeltje.


Het is wel erg rustig in dit restaurant. Een stel achter mij is net klaar evenals een gezin vooor me aan een tafeltje. Als zij weggaan zit ik alleen met nog een tafel van 6 bezet. Die 6 personen hebben vrolijke bediening maar de enige bediening die vlak bij mijn tafel komt, is die om de andere twee tafels op te ruimen. Na 10 minuten geen aandacht te hebben gekregen, was ik er van overtuigd onzichtbaar te zijn geworden. Dit was de enige verklaring want zoals gezegd zat er verder bijna niemand in het restaurant. Na nog een paar minuten komt er net voordat ik op wil staan om weg te gaan dan toch iemand naar me toe. Hij vraagt of ik al geholpen wordt en biedt excuses aan als ik hier ontkennend op antwoord. Hij is extra vriendelijk en probeert het zo weer goed te maken maar dit is toch een slechte start. Ik bestel de vegetable platter die binnen 5 minuten al op mijn tafel staat (het kan dus wel heel snel).


Het smaakt goed maar is niet spectaculair. Als toetje blijf ik in de sfeer en ga voor de baklava. 


Prima zoete baklava maar ook niet bijzonder. Dit restaurant heb ik geprobeerd maar is niet voor herhaling vatbaar. 
Over een half uur zal het vuurwerk boven en op het meer starten. Ik heb geen zin hier op te wachten en loop naar de uitgang van het park. In de bus zie ik nog wat van het vuurwerk. Op het resort aangekomen verwen ik mezelf met een carotcake uit de foodcourt. De avondmaaltijd was niet heel erg vullend en mijn snackcredits van het diningplan moeten ook nog op. Vandaar....


Weer lekker een stuk gelopen vandaag:


Morgen ga ik de huurauto ophalen en zal ik mij ook buiten het Disney terrein begeven!

2 opmerkingen:

  1. Weer een gezellige dag, ach je hebt vakantie en dan is het zelfs op je kamer prettig toeven. Jammer van het Marokkaanse restaurant, ik had het me ook anders voorgesteld maar deze valt af. doen we volgend jaar niet. Wens je een fijne dag en verneem graag in welke winkels je gescoord hebt. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen