zaterdag 3 oktober 2015

Day 4: Hollywood Studios

Vandaag ga ik naar de Studios. De eerste fastpass is pas voor 11:35 dus ik hoef niet vroeg op pad. Wat later op de ochtend is het wel drukker in de foodcourt maar aangezien ik geen uitgebreid ontbijt bestel en niet in de rij voor de kassa ga staan waar bijna iedereen al staat (?), zit ik binnen 2 minuten aan mij yoghurt. Geen foto want het ontbijt is precies hetzelfde als op dag 2.
Wat het weer gaat doen, zullen we wel zien. Ik verwacht regen in de avond aangezien ik een Fantasmic dinner Package heb en het in het verleden nooit gelukt hier gebruik van te maken omdat de show gecanceld werd vanwege de regen.


Na een korte rit in de bus kom ik bij de ingang aan. Ik zie al snel allerlei opvallend geklede mensen. Zou het vandaag Dapperday zijn? 


Bij binnenkomst weet ik het zeker, het hele centrale plein is gevuld met mensen die "Dapper" gekleed zijn. Het is een soort Hollywood jaren 30 stijl. Foto staan verderop in dit blog.
Ik ga als eerste de Muppets bezoeken.





Dat was een leuk begin van de dag. Tijd voor mijn eerste fastpass nu. Ik check in bij het Tower Hotel.


Het is nog steeds wat stoffig binnen.


Het kleine jongetje naast mij vond de rit in de lift niet leuk en leek een beetje boos op mama die nog had gezegd dat het FUN was. Ik vond het wel leuk.


Omdat ik laat gestart ben in het park, is het al weer tijd voor lunch. Ik ga naar Rosies all American Cafe en neem een Fried green tomato Burger, een diet coke en een Strawberrieshortcake. Het is een flinke burger met 3 fried green tomatoes! Ik haal er een vanaf anders is het niet te doen. 


De lunch was goed en vulde behoorlijk. De fastpass voor de volgende attractie is nog niet geldig dus ik vul de tijd met een wandeling door het Walt Disney Museum met op het eind een film over Walt.


Dasrna is het fastpass tijd! 




Heerlijk om even super fanatiek computerspelletjes te doen. Kan niet wachten tor ze deze attractie verder uitgebreid hebben met nog meer spellen. Ik scoor aardig maar het had nog beter gekund.


Via de streets of America loop ik verder over het park. Er zijn een aantal grote attracties gesloten de laatste tijd dus het is nu een park waar niet heel veel te doen is. Ik heb nu nog niet alles gedaan maar probeer mijn tijd goed te verdelen aangezien ik tot in de avond hier ben in verband met de Fantasmic show.


Na het wandelingetje ga ik even zitten op een rustig plekje bij het meer.


Ik besluit te gaan kijken hoe het is bij de single riders line van de Rock and Roller coaster.
Onderweg pak ik nog een optreden van de streetmosphere mee.


Ik heb nog nooit in een van de singleriders lines gestaan in Disney (zijn er ook niet veel) maar ga het nu toch maar proberen (ben tenslotte alleen). De line lijkt in eerste instantie goed op te schieten, ik ben zo binnen. Maar dan de rij na de preshow, deze schiet echt niet op. Alle single riders staan natuurlijk in dezelfde speciale rij. In de gewone rij staan vooral even groepen. Dus duurt het lang voordat er een single rider nodig is om een oneven groep op te vullen. Gelukkig heb ik allle tijd maar volgende keer neem ik gewoon een fastpass! Op het laatst heb ik nog een beetje geluk omdat er bij het hek van het laatste karretje nog niemand staat en de limo er al aankomt. De medewerker laat twee singles snel plaats nemen en dat was dus net mijn beurt. Achterin in een achtbaan is altijd goed!


Omdat het wachten nogal wat tijd in beslag had genomen, was het wel gelijk tijd voor mijn volgende fastpass: Star Tours.





Na Star Tours ben ik snel doorgelopen naar de Indiana Jones show die een paar minuten later al zou starten.






Er is nu nog een attractie op het park die ik wil doen en ik besluit in de gewone rij te gaan staan als die niet al te lang is. Er staat 20 minuten bij de Great Movie Ride maar ik zit er binnen 15 minuten al in.


Na de movies loop ik weer naar het centrale plein. Hier lopen veel Dappers rond en ik neem onopvallend een aantal foto's.






Leuk hoor om de hele dag al die verschillende creaties te kunnen bewonderen. De meeste hebben er echt werk van gemaakt. 
Daarna loop ik door naar het restaurant. Ik heb het Fantasmic Dinner Package genomen. Dat is eten inclusief een kaartje voor een zitplaats in het gereserveerde gedeelte van de Fantasmic show. Het regent in ieder geval nog niet en de lucht is helder dus wie weer gaat het vanavond ook echt lukken.


Hollywood and Vine is een buffet restaurant. De serveerster die mijn drankje brengt is een lieve goedlachse big mama. Ze houdt goed in de gaten of mijn cola nog niet op is en verder alles naar wens is.
Het voorgerecht:


De foto van het hoofdgerecht is verdwenen (niet goed opgeslagen doordat ik de camera blijkbaar te snel uitzette) maar bestond uit rijst, groenten, mais, polenta, sperziebonen en droge gefrituurde vis.
Wel een foto van het toetje! 


Dit restaurant is niet voor herhaling vatbaar, ik heb wel lekker gegeten maar de hoofdgrechten waren echt matig. Mijn advies: Ga voor Mama Melrose Restaurant!
Maar......het regent nog steeds niet en het is bijna tijd voor Fantasmic. Ik ga richting het theater en heb een goed plekje bijna recht voor het podium. De show begint en ik maak een paar foto's om een indruk te kunnen geven voor het blog (mijn camera is hier niet echt geschikt voor).








Leuk om weer eens gezien te hebben. Na de show loop ik snel door naar de bushalte (als je alleen bent, is het makkelijk om tussen de mensenmassa door te lopen want je hoeft niet in de gaten te ouden of de rest van je groep er ook is) en als ik daar aankom staat de bus al klaar en kan ik zo instappen.
Nu alleen nog bad en bed. Tot morgen in Epcot!

3 opmerkingen:

  1. Krijg er weer zin in na al die verhalen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige dag was het weer. Ik ben benieuwd hoe het er uitziet in 2016. We gaan natuurlijk bij Mamma Melrose eten. Liefs en een fijne dag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al met al weer een geslaagde dag zonder regen! Leuk om alles weer te zien, maar een volgende keer wil ik het zelf weer zien! :)

    BeantwoordenVerwijderen