donderdag 8 oktober 2015

Day 9: Typhoon Lagoon and Animal Kingdom

Vandaag moet ik in de ochtend de auto inleveren bij Alamo. Het lijkt me wel een goed idee om daarna te gaan zwemmen in Typhoon Lagoon. Dit park gaat om 10 uur open en ik wil proberen er rond die tijd te zijn. Dan kan ik een paar uurtjes zwemmen, een lunch nemen en weer terug naar hotel gaan om mijn zwemspullen weg te leggen. En daarna door naar Animal Kingdom want daar heb ik een reservering voor het diner. Ik weet dat Alamo shuttle service biedt maar of dat ook naar Typhoon Lagoon is? Voor de zekerheid trek ik mijn zwemkleding vast aan en maak een tas klaar met handdoeken etc. 
Onderweg naar het Car Care Center van Alamo, koop ik bij de foodcourt een banaan als ontbijt. Al snel ben ik bij Alamo, parkeer de auto, lever de gps in en krijg ik mijn bonnetje dat ik niets meer hoef te betalen. Ik krijg de vraag waar ik afgezet moet worden en ik vraag of dat ook bij Typhoon Lagoon kan zijn. Geen probleem! Een wat oudere man start gelijk het busje en ik wordt prive gereden naar het park. Onderweg kletsen we over de Disney Cruise. Ik word voor de ingang afgezet en ben om 9:45 binnen! Het park gaat om 10u open dus ik moet nog even wachten. Het is een aanrader om net voor de opening binnen te zijn want dan is het echt nog heel rustig. Met waarschijnlijk nog geen 100 man lopen we om 10u het zwemgedeelte in. Ik zoek een geschikt ligbed, leg mijn spullen er op en loop door naar de eerste glijbanen.


En zo rustig is het dan:


De eerste glijbaan is zonder wachttijd en de tweede met een paar mensen voor me.


En zoef daar ga ik dan!


Van de glijbanen loop ik nasr de lazy river om lekker in een band een rondje om het park te drijven. Onderweg maak ik deze foto nog:


Het blijkt de laatste te zijn voor vandaag want de oude vertrouwde onderwatercamera is niet meer waterdicht. Er zat een scheurtje in een van de klepjes (die zat er al wat langer) en daardoor is er water in het batterij gedeelte gekomen. De camera doet jammer genoeg helemaal niets meer. 
Ik geniet hatuurlijk gewoon verder van het park. Ga de mega golven in het grote bad bedwingen, lig in het zonnetje om op te drogen en neem een lunch.

Na de lunch kleed ik me om en ga terug naar het hotel. Ik laat de camera achter in mijn kamer zodat deze verder kan drogen. Geen foto's meer voor vandaag want ik heb een iphone met kuren. Foto's er mee nemen lukt niet meer. Ik had voor de vakantie bijna alle foto's er af gehaald omdat ik een iphone heb met weinig opslagruimte en er steeds te weinig over was om nieuwe foto's op te laan. Dat probleem was dus opgelost maar als ik nu de camerafunctie open, sluit deze zichzelf even zo snel weer af. Uiteindelijk lukt het me om nog 1 foto te nemen bij de bushalte. Dat was na 50 keer proberen en dat levert zo veel frustratie op dat ik er nu mee gestopt ben.



In Animal Kingdom doe ik drie attracties met de fastpass. Ik start met een Safari met de beste gids ooit. We zien veel dieren (dat is tegen verwachting altijd vroeg in de middag) en de gids vertelt aan een stuk door van alles over de dieren en omgeving. Hij geeft er echt zijn eigen draai aan en doet het heel leuk en vlot. Voor mij zit een medewerker van Disney die niet aan het werk is en gewoon met zijn vriendin een dagje AK doet. Hij gaf al aan dat ze geluk hadden dat Kees (of hoe die gids ook heet) de gids was. Een andere gast vraagt de naam van de gids want ze had nooit zo'n goede gehad (en Disney wil graag dat je namen doorgeeft van castmembers die iets speciaals voor je hebben gedaan of ergens in uitblonken). Na de safari pak ik nog een keer de vogelshow mee. Daarna breng ik Yeti een bezoek om dan af te sluiten met het ophalen van een dino.  

Gelijk na Dinosaur is het etenstijd. Ik eet heerlijk in Yak and Yeti: tempura garnalen, jasmijn rijst en gewokte groenten. Als toet een mango pie. De bediening is ook top. Een goede afsluiter voor de vakantie. 

Morgen vlieg ik in de avond terug naar London en de volgende dag van London naar Amsterdam. Op de British Airways app staat de vlucht al als vertraagd, 21:55 ipv 20:05 en inchecken lukt niet. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Maar....de camera doet het weer. Deels dan, het touchscreen reageert nergens op maar foto's nemen lukt wel.

22:05u Update: inchecken is gelukt, alleen nog flut stoelen beschikbaar. Vlucht is nog steeds vertraagd.

4 opmerkingen:

  1. Leuke dag.
    Hopen dat de vlucht niet nog eens opgeschoven wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wat gaat de tijd dan toch weer snel he?!
    Je hebt in ieder geval veel leuke dingen gedaan. Geniet nog van je laatste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dagje zo! Ik hoop dat alles goed gaat met vlucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke laatste dag zo.
    Goede reis terug.

    BeantwoordenVerwijderen