maandag 12 oktober 2015

Day 10-11: Orlando, Gatwick, Heathrow, Amsterdam, Rotterdam

Ik was op weg naar de gate. Het vliegtuig staat er al maar boarden is nog niet begonnen. Ik internet nog wat, een wc bezoekje en loop een heel klein rondje en dan mag ik instappen. Bij de incheckbalie had ik gevraagd of er nog een betere plek was dan stoel 34 H die ik zelf vastgelegd had, iets met meer beenruimte bij voorkeur. De dame had me een andere plek gegeven, stoel 28 H. Omdat ik toch alle tijd had voor het wachten op de mededeling dat ik via Heathrow kon vliegen, had ik al gezien dat het verschil tussen 34 H en 28 H, 6 stoelen is. Bedankt hoor mevrouw voor deze fantastische verplaatsing!?
Ik nam plaats aan mijn gangpad stoel naast een jong stel. De stoelen naast mij (aan de andere kant van het gangpad) bleven leeg. Ik vroeg aan de stewardess of deze stoelen leeg zouden blijven (want dan nam ik er op een plaats en zou er zo voor zorgen dat zowel ik als het jonge stel wat meer ruimte had). Ze ging het even navragen want ze dacht dat ze geblokkeerd waren. Iets later komt ze terug en zegt zachtjes tegen een collega dat de stoelen geblokkeerd zijn en doet alle tafeltjes naar beneden. Het was waarschijnlijk te veel moeite om dat netjes aan mij te vertellen.... Als we op vlieghoogte zijn en de riemen los mogen, gaat er gelijk een ander stel op die plaatsen zitten. De dame er achter zegt nog: "Volgens mij zijn die stoelen geblokkeerd". Maar nee, ze hadden toestemming gekregen om daar te zitten. WTF, waarom mogen zij wel op geblokkeerde stoelen zitten? Nog frustrerender was dat ik geprobeerd had een stoel te bemachtigen met meer beenruimte maar die bij het inchecken en ook al eerder op internet niet beschikbaar was. Ook de dame aan de balie had mij niet aan meer beenruimte geholpen toen ik dat vroeg. Maar er was wel een stoel met meer beenruimte vrij! Ken je dat gevoel dat iedereen je tegenwerkt? Ach het was gewoon niet mijn dag om te reizen.
Het eten heb ik afgeslagen aangezien het al 23:30 was en ik dan niet zo hongerig ben. Ik heb wat series bekeken en ben af en toe een beetje weggesukkeld maar niet echt goed kunnen slapen. Vlak voor het landen, werd een ontbijt aangeboden die ik wel genomen heb. Het was een blueberry muffin, fruit op sap en sinaasappelsap. 
Eenmaal geland en uitgestapt, sloot ik aan in de enorme rij voor de immigratie. Gelukkig liep deze redelijk vlot. Koffer van de band gehaald, door de douane en op zoek naar hoe ik in Heathrow zou komen. Nergens op het vliegveld een verwijzing naar wat te doen of een British Airways balie. Ja, alles zou helemaal geregeld zijn en BA zou voor me klaar staan. Ik zag wel een balie van de bus die naar Heathrow gaat. Een kaartje koste 25 pond. Daar maar even gevraagd waar ik moest zijn en deze meneer wist me te vertellen dat ik het beste naar de BA balie kon in de vertrekhal op verdieping 2. Dus ik met bagage naar verdieping 2 en daar zat inderdaad de BA balie. Daar kreeg ik een voucher voor de bus naar Heathrow, die ik in moest wisselen bij de balie van de bus waar ik net was.
Voucher ingewisseld en de dame daar legde netjes uit dat ik de bus van 12:55 moest hebben en op de voorkant zou staan nummer 230, Derby. Platform 4-5, naar buiten en dan rechts. Dat laatste wist ik al want ik had heel het vliegveld al gezien. 


Ik had nog even de tijd maar met koffer en handbagage kan je niet echt veel kanten op. Al eens bedacht hoe je dan naar de wc gaat? Dan maar buiten in de vieze verkeerslucht wachten en wat internetten met het thuisfront. Toen kwam mijn bus: nummer 230 met Derby op de voorkant. De chauffeur controleerde de tickets en laadde de bagage in. Hij keek op mijn ticket en gaf me de mededeling dat het nog niet mijn beurt was. ?????? bus 230, Derby op de voorkant en bijna 12:55 ???? maar niet mijn beurt. Ik snapte er niet zo veel van maar bleef wel een de buurt om toch in te kunnen stappen. Toen alle andere mensen ingestapt waren en ik er nog als enige stond, kwam de chauffeur weer naar mij toe. En u? Nou ik mocht niet in deze bus maar ik moest toch echt bus 230 met Derby op de voorkant hebben. Nee mevrouw dat heeft u niet goed begrepen, u moest alleen even wachten want u moet er als eerste uit en daarom moet uw bagage er als laatste in. ZEG DAT DAN KL#$%Z*K! 
De reis naar Heathrow ging voorspoedig en de bus was niet oncomfortabel. Na ongeveer 45 minuten zag ik dit:


Het inleveren van mijn koffer ging snel maar mijn handbagage moest natuurlijk wel helemaal gecontroleerd worden dus daar stond ik weer fijn een half uur te wachten.
Het was erg druk op Heathrow en veel zin in winkelen had ik niet. Kon gelukkig wel internetten dus de tijd ging redelijk snel voorbij. De laatste vlucht ging heel voorspoedig en ook mijn koffer verscheen in Amsterdam op de bagageband. Mijn ouders stonden me op te wachten en ik was nog maar een uurtje verwijderd van huis, eindelijk!
Mijn huis was gezellig versierd en Mushu lag ook al op me te wachten. 




Het was weer een heerlijke Disney vakantie. Bedankt voor het meelezen en de reactie die ik heb gekregen op het blog. Tot volgend jaar juni!

2 opmerkingen:

  1. OMG! wat een gedoe met dat vliegen soms kan het zo tegenzitten.
    Maar wel weer een lekkere Disneyvakantie achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer heelhuids thuis ben en laten we maar denken aan de Disney vakantie en BA laten we gewoon vliegen met hun slechte servies erbij!

    BeantwoordenVerwijderen