dinsdag 6 oktober 2015

Lakeland, Magic Kingdom and Citricos

Deze ochtend weer eens een foto van het ontbijt omdat het dit keer geen yoghurt is! 


Na het ontbijt ga ik gelijk op pad. Ik rijd naar Lakeland en dat is ongeveer 45 minuten rijden. In Lakeland wil ik bij twee winkels kijken voor stempels en mallen. Ook moet ik nog naar Staples voor de bestelling van Mier. 
Als eerste rijd ik naar Tuesday Morning. Dit zou een winkel moeten zijn waar ze allerlei merken verkopen voor een lage (uitverkoop)prijs. Er zijn als het goed is ook craft spullen te krijgen. Als ik de parkeerplaats voor de winkel oprijd, zie ik dat de Staples er naast zit. Dat komt mooi uit! 
Tuesday Morning is echter een tegenvaller. Wat craft spullen betreft is er veel troep en weinig bruikbaars. Ik ga maar snel naar de Staples. Daar scoor ik de spullen voor Mier. 



Op naar winkel nummer drie. Dit is een echte crafters winkel. De winkel heet Violettes en hier vind ik dan eindelijk de stempels en mallen die ik zocht.


Wat knutselspul betreft ben ik nu wel voorzien. 

Nog niet zo lang geleden las ik op het blog van iemand van het Florida Forum dat ze naar een natuurpark genaamd Circle B Bar Reserve waren geweest. Laat dit reserve nu net in Lakeland liggen. Op de parkeerplaats voor de winkel van Violette probeer ik de reserve op te zoeken op de navigatie. Maar wat ik ook invoer, Circle B Bar is niet te vinden. Internet heb ik hier ook niet dus wat nu, ik wil er toch wel graag naar toe. Ik besluit gewoon maar te gaan rijden in de hoop een bord te zien of een Mac of Starbucks met gratis WiFi. Na een stukje rijden zie ik een Mac en op de parkeerplaats zoek ik het adres van het reserve op. Daarna rijd ik weer terug (was dus de verkeerde kant op gereden) in de goede richting. Pas 1 mile voor het reserve zie ik een vaag bord. Onderweg ook het eerste wildlife, een rancoon en armadillo. Beide dood langs de kant van de weg. 
Via een afgelegen weg kom ik bij het visitors center aan. Dat ziet er keurig uit. Binnen is een tentoonstelling over de natuur van het gebied. Er zijn mooie wc's en er is gratis WiFi. Dat is het laatste wat je verwacht na 1vaag bord en een afgelegen weg.


De mevrouw achter de balie hoort direct dat ik uit Nederland kom. Ze geeft me een map en advies welke trails ik kan lopen. Ik ga voor het rondje van ongeveer 2 mile door Aligator alley.


Al snel kom ik bij een boom waar veel gieren zitten. Het zijn er echt veel en ze maken een enorm kabaal.


De gieren op het pad vliegen weg als ik te dichtbij kom. Hun vleugels maken bij het opvliegen ook flink geluid. Ze bleken aan het lunchen te zijn. Er lag een opossum in verre staat van ontbinding. En man wat stonk dat beest!




Ik ga snel verder. De trail bestaat uit een pad tussen de bomen:


En een stukje door het gras:


Dan kom ik bij het alligator gedeelte aan.



Aan beide kanten van het pad is water. En het ziet er heel geschikt uit als alligator woonplaats.


Vrij snel zie ik de eerste gator. Met mijn point & shoot camera zijn ze moeilijk goed op de foto te zetten omdat de camera op de takken scherpstelt en niet op de gator er achter. 
Buiten gators zijn er ook veel vogels te zien en horen.


Hier een foto die wel gelukt is:




En wat verder weg maar overduidelijk een gator!


Hier nog een koppie.


Het wemelt echt van de gators. Als ik verderop een aantal wandelaars passeer, zeggen zij nog geen gator te hebben gezien op dat gedeelte van de trail. Blijkbaar hebben ze niet goed gekeken want ik zie er zonder veel moeite nog minimaal 4. 
Deze vogel staat net naast het pad en ik kan heel dichtbij komen. Hij is druk in de weer met een mega slakkenhuis om daar de slak uit te krijgen. Dit lukt hem na wat proberen ook.






Wat een mooi reservaat is dit. Ik geniet van de geluiden van de natuur en alle dieren die ik tegenkom (veel verschillende vogels, alligators en schildpadden).

Het is inmiddels al middag en ik wil proberen mijn fastpas voor de mijntrein in het Magic Kingdom nog in te wisselen. En de maag knort ook een beetje.....
De navigatie wordt daarom ingesteld op Magic Kingdom en zo'n drie kwartier later zie ik dit:


De auto krijgt een plek op Simba 25.


Met de tram gaat het richting de monorail welke me naar de ingang van het park brengt.


De mijntrein rijdt vandaag wel en daar de fastpass ben ik 5 minuten later door de rij en attractie heen.


Het is nu bijna half vier en ik heb nog geen lunch op. Ik ga voor het eerste restaurant in de buurt van de mijntrein.


De enige vleesloze mogeljkheid hier is de Caprese flatbread. En die smaakt boven verwachting goed.


Nu heb ik nog 1 fastpass in te wisselen, die voor Big Thunder Mountain. Onderweg naar de mountain zie ik in een winkel deze gezellige Haunted Mansion huisslippers.


De radarboot komt ook net aan en ik heb wel zin in een boottochtje.


Tijdens de tocht zijn er op de wal wat dingen te zien. 


Er staan verschillende heel erg nep uitziende herten. Maar dan opeens is daar Bambi! Niet een nepperd maar de echte Bambi.


Ik heb hem als eerste gezien en het duurt even voordat de andere mensen op de boot doorhebben dat  dit geen animatronic is!


Na de boot is het tijd voor Big Thunder Mountain.




Aangezien ik om 19:10u een reservering heb in restaurant Citricos, sluit ik na de wilde rit mijn tijd in het Kingdom af.


Citricos is een wat netter restaurant in het Grand Floridian Resort. Daarom wil ik iets netters aandoen voordat ik er naar toe rij.
Als ik bij het resort aankom, wordt het mooi verlicht door de avond zon.


Via het bijgebouw loop ik naar het hoofdgebouw waar het restaurant is.


De lobby is mooi en er is live muziek.




Als voorgerecht neem ik een soort kaas-bitterballen met tomatensaus. Ze smaken goed.


Het uitzicht dat ik vanavond vanaf mijn plekje heb:


Het hoofdgerecht is zwaardvis en pasta met zeevruchten. Het gerecht is zeer goed bereid en smaakr ook weer voortreffelijk.


Voor het toetje kies ik de creme brulee van tropische vruchten met berries. Het is even jammie als dat het er uitziet.


Dit restaurant is een echte aanrader. 
Ik loop nog een rondje door het hotel en de winkeltjes en daarna In het donker naar de auto.


Het was een top dag. Nu lekker slapen en morgen weer leuke dingen doen.


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk beschreven dag. Het natuurpark ziet er echt mooi uit. Kon je rustig lopen zo tussen de alligators?
    Goed gekozen restaurant, toch wel iets waar wij ook graag mogen vertoeven. Wens je een volgende fijne dag toe.XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige dag zo te lezen. Mooi natuurpark en een hoop gezien.
    Restaurant ziet er ook goed uit, misschien iets voor juni.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had nog geen souvenier voor mij toch? Nou die haunted mansions slippers... :)
    Leuke dag zo overall genomen. Heel verrassend en veelzijdig!

    BeantwoordenVerwijderen